Influensavaksinen - OBS: Drop-in vaksinering den 28.10. og 11.11 er flyttet til SAMFUNNSHUSET, pga koronasmitte i kommunen.

FOR SESONGEN 2021/2022 (den årlige vaksinen)

Følgende datoer er det «Drop- in», trenger ikke å bestille time;

Torsdag           28. oktober     2021      kl 09:00 – 15:00

Torsdag           11. november 2021      kl 09:00 – 15:00

Sted: SAMFUNNSHUSET.  Pris: gratis til alle målgrupper. Dersom dere har symptomer på luftveisinfeksjoner, har feber eller er i isolasjon, skal dere IKKE møte opp til vaksinering.

En dag er satt av til timebestilling, ta kontakt med resepsjonen tlf 784 68500 eller bruk helserespons appen for bestilling av time:

Torsdag           18. november 2021      kl 09:00 – 15:00

Sted: Helsesenteret, andre etasje. Timebestilling. Pris: gratis til alle målgrupper. Dersom du ikke har anledning til å møte til tidspunktene, må du bestille time ved legestasjonen. Du kan også bestille time via helserespons appen.

Dersom dere har symptomer på luftveisinfeksjoner, har feber eller er i isolasjon, skal dere IKKE møte opp til time.

Dette er målgruppene for influensavaksinasjon

Risikogrupper:

Alle fra fylte 65 år

• Beboere i omsorgsboliger og sykehjem
  • Gravide i 2.og 3.trimester. Gravide i 1.trimester med annen tilleggs risiko.
  • Prematurt fødte barn, særlig barn født før uke 32 i svangerskapet, fra 6 måneder til 5 år.
  • Barn og voksne med:
    • diabetes type 1 og 2
    • kronisk lungesykdom, hjerte- og karsykdom, leversvikt eller nyresvikt
    • kronisk nevrologisk sykdom eller skade
    • nedsatt immunforsvar
    • svært alvorlig fedme (KMI over 40)
    • annen alvorlig og/eller kronisk sykdom der influensa utgjør en alvorlig helserisiko, etter individuell vurdering av lege

I tillegg anbefales influensavaksine til:

• Helsepersonell som har pasientkontakt.
  • Husstandskontakter til immunsupprimerte pasienter.
  • Svinerøktere og andre som har regelmessig kontakt med levende griser.

For mer informasjon om influensavaksine, se: www.fhi.no