Asfaltering av Skuvlaluodda og Jeagilvármađii

I 2020 ble det av Stortinget delt ut tilskudd til kommunene, som skulle brukes til vedlikehold og rehabilitering av kommunale bygg og anlegg. Karasjok kommune ble tildelt 1,2 millioner som det ble besluttet skulle brukes på kommunale veier.

I kommunestyret 1.10.20 ble det vedtatt bruk av kr 1 000 000 til asfaltering av deler av Skuvlaluodda og Jeagilvármađii.  Kr 200 000 ble besluttet brukt på grusing og høvling av kommunale grusveier, som ble gjennomført i 2020.

Asfalteringen skulle etter planen gjennomføres høsten 2020, men på grunn av feil på asfaltverket til entreprenøren som hadde fått oppdraget, så rakk de det ikke før vinteren kom. De vil derfor gjennomføre oppdraget i år, og etter planen få gjort dette i juni måned.