BLI STØTTEKONTAKT

Støttekontakt er en kommunal tjeneste for personer som trenger hjelp til å få en aktiv fritid eller komme ut av en isolert tilværelse. Støttekontakt kan tilby sosialt samvær og følge til ulike typer aktiviteter. Innholdet i tjenesten tilpasses ønsker, behov og forutsetninger hos mottakeren.

Som støttekontakt kan du bidra med positive opplevelser og utvikling, og å være en viktig person i et menneskers liv.

Det vanligste er å ha individuell støttekontakt noen timer i uken.

Godtgjøring

Støttekontakten får godtgjørelse fra kommunen. Godtgjøring per time er kr. 175,-.

Kriterier og vilkår

Du må ha fylt 18 år. Du må være pålitelig og trygg på deg selv. Av hensyn til den som trenger støttekontakt, ønsker vi at du kan ta oppdraget i minimum et år. Det kreves ingen fagbakgrunn.

Som støttekontakt blir du pålagt å fremvise Politiattest. Og du har selv ansvar for å innhente Politiattest.

Melder du seg som støttekontakt og blir godkjent, registreres du i kommunenes støttekontakt base. Du blir da tilgjengelig for kommunale enheter som trenger støttekontakt til aktuelle personer.

Når du er i gang med oppdraget, får du veiledning og opplæring fra aktuell avdeling innen kommunen.

Søknaden leveres til Servisekontoret på kommunehuset / rådhuset.