Gudstjenester og konfirmasjoner

Karasjok kommune følger regjeringens anbefalinger angående gudstjenester og konfirmasjoner.

Gudstjenester og andre markeringer

• Ved gudstjenester og andre religiøse markeringer og livssynssamlinger i påsken gjelder regler, retningslinjer og anbefalinger for arrangement. Du bør ikke delta på slike samlinger utenfor din egen kommune.
  • Les mer om anbefalinger for arrangementer her

Hva gjelder for konfirmasjon?

• Du kan samle inntil ti personer til en privat sammenkomst på offentlig sted (leid/lånt lokale).
  • Det bør være minst én meter mellom gjestene. Dette gjelder ikke for dem som tilhører samme husstand eller samme barnehage- eller barneskolekohort.
  • Gjør det lett for gjestene å vaske hender, både når de kommer og underveis. Alle som er til stede må være friske. Det kan være lettere å holde avstand utendørs enn innendørs, og ikke inviter flere enn du har god plass til. Ha oversikt over hvem som er på stedet til enhver tid.
  • Du må være oppmerksom på at det er forskjellige regler for en seremoni og en privat sammenkomst etter seremoni. For regler for seremoni, se under Hva gjelder for arrangement.
  • Det er også noen krav til arrangøren, se under Hva kreves av en arrangør.