Koronavaksinering - status pr 11. mars 2021

Det er gitt 462 doser totalt. Av disse er 127 personer fullvaksinert. Herunder helsepersonell, sykehjem, omsorgsboliger samt hjemmeboende eldre over 82 år og de i risikogruppe 18- 65 år med underliggende sykdommer/tilstander.

Alle som er folkeregistrert i kommunen får tilbud om vaksine og vil bli kontaktet fortløpende. Vi oppfordrer folk til å ta telefonen selv om de ikke kjenner igjen nummeret. Det kan være Karasjok kommune som ringer for avtale om tid til vaksinering.

Personer som oppholder seg i kommunen, men ikke har bopel her, må selv ta kontakt ved å ringe Karasjok legestasjon på tlf.nr. 78 46 85 00 dersom det ønskes vaksine.

Kommunen er oppmerksom på at 11. mars gjør FHI ny vurdering i bruken av AstraZeneca som vaksine. Kommunen følger FHI sine retningslinjer/ anbefalinger til enhver tid.

Kommunen takker frivillige for hjelp under vaksinering.