Menn i helse - menn søkes!

Karasjok kommune ser et behov for flere samiskspråklige helsepersonell, og håper at dere som har muligheten søker - og blir med!

Det er første året Karasjok kommune er med. I år er det i tillegg ikke bare menn som kan søke, nytt av året er at kvinner i målgruppen også kan søke.

Er du vår neste mann eller kvinne? Grip muligheten! Kjenner du noen som fortjener muligheten? Tips om menn i helse!

Menn i helse er et nasjonalt rekrutteringsprogram hvor arbeidssøkende menn og kvinner mellom 25- 55+ år tilbys et komprimert og forutsigbart utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider. Karasjok kommune er nå klare for å rekruttere deltagere, og stiller med praksis- og læreplasser.

Nytt kull skal starte opp i mars 2023. Kvinner i målgruppen kan også søke. Har du rett på en ytelse fra NAV, er mann/kvinne nok til å vise omsorg å ta en utfordring?

På digitalt informasjonsmøte vil du bli orientert om Menn i helse, utdanningen og jobbmulighetene. I etterkant av møtet kan du melde deg på til intervju. Etter intervju vil egnede og motiverte kandidater tilbys en 13 ukers veiledet praksisperiode som helserekrutt. Deretter er det sommerjobb og videre utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider.

Digitalt informasjonsmøte vil bli gjennomført 17. januar 2023, klokken 12:00 - 13:00

Påmeldingsfrist er 16. januar 15:30.
Send mail til grethe@mennihelse.no for å melde deg på, eller ta kontakt med din lokale Nav veileder.

Vil du vite mer?

Har du spørsmål om Menn i helse?

Kontakt fylkeskoordinator, Grethe Rasmussen
grethe@mennihelse.no