Reisevaksinering

Her følger informasjon om reisevaksiner og rutiner kommunen har i forhold til det

• Reisevaksine tilbys annen hver fredag fra 01.10.21 fra kl. 12.40 – 14.40.
  • Før du bestiller time hos sykepleier eller helsesykepleier så må du bestille time hos legen for å få resept på den vaksinen du har behov for, eller du kan benytte deg av internett tjenesten Eyr.
  • Først etter at vaksinen er ankommet apoteket i Karasjok bestilles det time til setting av vaksinen.
  • Det bestilles time til reisevaksinering i resepsjonen på legestasjonen 784 68500 eller via Helserespons appen, og de setter deg opp i timeboka til enten sykepleier eller helsesykepleier.
  • Vær oppmerksom på at de fleste vaksiner skal lagres ved 2 – 8 grader. Hent derfor vaksinen på apoteket like før timen hos sykepleier/helsesykepleier.
  • Vær oppmerksom på at annen hver fredag settes vaksinen av sykepleier på legestasjonen eller helsesykepleier på Sentrumsbygget;
    • 01.10.21: Sykepleier på Legestasjonen
    • 18.10.21: Helsesykepleier på Sentrumsbygget
    • 29.10.21: Sykepleier på Legestasjonen
    • 12.11.21: Helsesykepleier på Sentrumsbygget