Stadig økende smitte i Karasjok

Det siste døgnet har det kommet ytterligere 6 smittetilfeller i Karasjok og det er totalt 33 personer i isolasjon.  Flere er husstandsmedlemmer eller øvrige nærkontakter til de som er smittet fra før. Det er også kommet svar på flere PCR-prøver som bekrefter smitte som vi allerede vet om. Det er fortsatt en innlagt på sykehus.

Flere av de smittede er barn i skolealder. Skolen har lagt ut informasjon på egen hjemmeside til elever og foresatte, som du kan lese på denne linken

Karasjok kommune ber om at alle følger de råd som gjelder for kommuner med økt smitte, også dersom du er vaksinert:

• Hold deg hjemme om du er syk med nyoppståtte luftveissymptomer – og test deg
  • Hold avstand til andre der det er mulig i det offentlige rom, gjerne en meter
  • Vurder bruk av munnbind hvis det ikke er mulig å holde minst en meters avstand innendørs i det offentlige rom
  • Vurder bruk av hjemmekontor når det er mulig
  • Reduser antallet nærkontakter

Åpningstider teststasjon

Karasjok kommune legger ut informasjon fortløpende om smittesituasjonen og ber befolkningen følge med på kommunens hjemmeside og facebookside.

.